2. 11. 2010

Need for Speed: World - recenze

Sice jsem další díly po Need for Speed Most Wanted zavrhoval a World na tom nebyl jinak, nakonec jsem neodolal a zkusil toto hokus pokus MMO od EA.

Popis:

World je něco jako rozrostlejší multiplayer z původních sérií. Je volně dostupný (avšak musíte mít EA účet) a obsahuje systém mikrotransakcí, kdy si může člověk za určitou částku nakoupit body, které jsou označovány jako Boostery a ty se dají využít pro nějaké speciální (jinak nedostupné) vylepšení a nebo automobil. Nabídka těchto speciálních věcí/vylepšení se nachází i na oficiálním webu hry. Pochopitelně jsou ve hře klasické peníze, které si vyděláváte závoděním a nebo po úspěšně honičce s policíí.

Samotné závody jsou rozděleny na multiplayer, kdy samozřejmě závodíte proti živým závodníkům, pak je tu možnost soukromých závodů, kdy si můžete pozvat např. svoje přátele a pak tu je dokonce klasický singleplayer, kdy závodíte proti AI. Řikáte si, ale to už sme viděli, tak proč bych měli jít do Worldu? Hned vysvětlím, co je na Worldu "spešl". Od předchozích dílů se odlišuje i tím, že sbíráte schopnosti, které bych nazval legálním podváděním, protože je lze využít ke svůj prospěch v závodu. Je tu samozřejmě i nitro. Jako novinka tu jsou "Magnet", co lze poslat na vedoucího závodníka a ten začne mít problémy s obyčejnou dopravou (Občas je škoda, že opět vozidla závodníků nemají modely poškození.), pak tu je taková sranda s názvem "Juggernaut" a ta zvýší hmotnost auta, díky čemuž si dočasně můžete hrát na takový menší tank. Naštěstí je tu částečná ochrana vůči těmto "vlivům", která se nazývá klasicky "Štít".

"Párty" s policií:

Schopnosti lze použít i během honiček se strážci zákona. Například jestli vám už nabíhá ukazatel zadržení, tak je tu jakási záchrana, kterou můžete využít a po jejím aktivování vytvoříte tlakovou vlnu, co zničí/odhodí vše poblíž. Samozřejmě musíte mít alespoň jeden bod, aby vůbec šla použít, což platí pro všechny schopnosti. Takový Juggernaut se dá využít i zde a to pak policejní zátarasy nemají šanci, teda pokud nepřejedete hřebíkový pás a nemáte zrovna po ruce schopnost zalátování pneumatik. Schopností jak pro klasické závody, tak pro honičky je daleko víc, ale rozepisovat je nemá smysl, protože je lepší to vyzkoušet/zažít na vlastní oči :). Pokud vám to ale nedá, tak klikněte sem, kde je celý seznam schopností.

Policie jako taková se nezměnila. AI je řekl bych stejná a stupně hledanosti zvyšují výskyt, aktivitu a druh jednotek, jako to bývalo v předešlých dílech.

Dojmy:

Ty jsou vcelku pozitivní. Herní svět je mix oblastí z předchozích dílů série, takže při takové honičce s policií se dají použít i některé fígle, které jsem používal např. v díle Most Wanted. AI je vesměs stejná. Grafika a její optimalizace je na dobré úrovni a proto se dá World spustit i na poměrně starém stroji, ale to bude asi i tím, že modely vozidel a okolí se oproti předchozím dílům nijak výrazně nezměnily.

Teď trochu těch negativních dojmů: Většina hráčů se chová jako banda dementů a to bez pardonu. Soundtrack je nevýrazný. Chtělo by to, aby autoři přidali skladby z předchozích dílů. Najdou se tu i nějaké ty chyby (Občas blbne UI, někdy hra nereaguje na kliknutí myší atd.).

Poznámka: Ve hře není na výběr moc aut, ale to se časem změní. Mělo by přibýt také více závodních režimů: např. Drag, Drift a k tomu kooperace v policejních honičkách.

Pár fotek na ukázku:

Podle mě se Need for Speed World docela dobře povedl a až hra bude obsahovat zmiňovaná vylepšení, tak to teprve bude něco.